Saturday, August 6, 2011

Kisah Suci Adriana..

Haiii... Nama saya Suci Adriana.. Saya lahir pada 19 April 2011 jam 4.50 petang di Hospital Pakar Annur Bandar Baru Bangi.. Saya seorang baby yang sangat baik.. Saya tak susahkan mama saya langsung masa dia dalam pantang.. Saya tak kena jaundice.. Saya tak banyak menangis.. Saya tidur dari malam sampai ke pagi tanpa bangun minum susu tau.... Saya memang anak yang baik.. Mama saya pun sayang sangat pada saya tau... 
Masa lahir rambut saya lebat sangat!!!.. Mama kata sebab mama suka minum air kelapa masa preggy dulu.. Tapi mama dah cukur rambut saya masa saya umur 2 bulan.. Mama kesian tengok kepala saya jadi gatal2 sebab rambut saya lebat sangat..
Lagipun, saya kena eczema.. Sakit gatal2 sama macam kakak.. Badan2 saya penuh dengan luka2 sampaikan ada yang berair tau.. Saya gatal sangat sebab tu saya dah mula meragam... Tapi mama kata saya masih anak yang baik walaupun saya sakit macamni..
Alhamdulillah, luka2 kat muka dan badan saya semakin pulih sebab mama dah bawa saya pergi jumpa Dr. Mahani di KPJ Kajang.. Sebelum ni luka2 kat badan dan muka saya tak sembuh2 pun.. Kalau elok pun sekejap jer, pas tu jadi semula.. Lepas ni, harap2 janganla jadi lagi luka2 kat badan dan muka saya ni... Sakit tau.. Mama tau saya sakit kan mama....
Sekarang umur saya dah 3 bulan lebih, saya dah pandai meniarap... Cuma saya susah nak angkat kepala jer.. Takpe, lama2 nanti mesti saya terer.. Saya ni suka bercakap tau.. Kalau ada sesiapa yang bercakap dengan saya, saya akan berbual dengan dia... Hebat kan saya!!!
Mama doakan anak mama akan membesar dengan sihat dan sejahtera.. Mama akan sentiasa ada di sisimu.. Semoga segala ketentuan yang baik akan jadi milikmu sayang........

No comments: