Saturday, July 16, 2011

RUMAHKU SYURGAKU - Lorenzo

Nak update pasal rumah lagi yerr.. Sekarang ni memang busy sesangat menguruskan hal2 rumah baru nanti.. Kalau lambat, dah masuk bulan ramadhan, memang tak terlarat nak bawak badan nanti.. hehehe.. So, settlekan sekarang, nanti lepas raya boleh terus pindah..

Agenda kali ni, kitorang mendermakan duit pada Lorenzo pulak.. huhuhu... Kalau ikutkan bukan laaa mampu sangat nak beli barang2 Lorenzo ni.. Tapi sebab minat dan sebab fikir nak selesa dan senang hati kat rumah baru nanti, so... kitorang usahakan jugak laaa sampai dapat beli perabot kat sini...
Kitorang pergi Lorenzo Balakong, sebelah jer dengan Jusco Balakong.. Branch ni baru jer bukak.. Besar jugak.. Berbeza dengan Lorenzo yang ada dalam Jusco Balakong tu..
Ikut perancangan, nak beli sofa, meja makan, coffee table dan tv cabinet.. Konon2nya, kalau ada duit terlebih, nak juga merembat kabinet hiasan dia sekali... hohoho... Berangannnn jerr keje aku ni!!! Disebabkan ada banyak jenis sofa yang diorang display, aku dan En. Hubby sampai pening2 kepala nak pilih.. Sudahnya aku berkenan dengan sofa kat atas ni.. Tapi beli 3+2 jerr.. Tu pun dah jejak RM6k jugak.. Terbulat2 mata En. Hubby tengok harga dia.. hahaha.. Apa nak buat, berkenan punya pasal, pejam mata jer laaa beli.. huhuhu..
Pada aku dah cukup cantik dah.. Tapi pening kepala sekali lagi, bila sales person kat situ tanya nak kaler apa.. Memang niat di hati nak ambil kaler yang cerah2 macam selalu kuar kat majalah tuu.. Tapi terberkenan lakk dengan kaler display ni haaa.. Camne tu..
Nie pulak nak tunjuk kaler yang satu lagi aku berkenan.. Kalau ikut real punya, takderlaa cerah sangat macam dalam gambar ni.. Kaler dia cantik jugak tauu.. So, aku pun konfius laaa nak kaler tadi ker atau kaler nie... Adoiiinyerrr la punn...
Tiga kali tau aku tukar kaler.. Nasib baik sales person kat situ tak pening kepala sekali.. Sampaikan dia kata kalau balik rumah nanti nak tukar kaler lagi, boleh call.. Sebab dia akan buat order petang esok.. hahaha..
Akhirnya aku ambil kaler macam kat sofa belakang tu.. Leisure chair yang kaler hitam tu pun aku beli dua.. After less, dapatla harga RM875 untuk satu kerusi rehat tu.. Lagipun kerusi nie laaa yang buat aku nak sangat beli kat Lorenzo... Dapat jugak aku beli.. huhuu.. Bergolok bergadai jugak laaaa..
Yang ni pulak set meja makan kitorang pilih.. Memang macam nie laaa yang aku bayang2kan selama ni.. Tak sangka pulak ada kat Lorenzo ni.. Aku memang berkenan yang ada tempered glass dan steel.. Harga dia pun makk oiii..!!! Terbulat2 lagi mata En. Hubby aku tuu.. Siap telan2 air liur lagi.. kuikuikui.. Sales person yang layan kitorang pun tergelak sama tau.. Kalau orang lain mungkin biasa jer, tapi untuk kitorang, rasanya dah cukup mahal.. Kami ni orang biasa2 jerr.. Tapi kebanyakan harga barang2 Lorenzo ni memang ada less.. Kebanyakannya dalam 40% dan ada yang lebih jugak.. Jadi kalau harga tu RM6k, dapatla aku beli dengan harga RM3k..
Satu lagi perabot yang kitorang beli, coffee table kat atas ni.. Aku memang cari tempered glass kaler hitam.. Lagipun, coffee table ni sama design dengan dining set aku tadi.. So, beli jerrlaaa.. Nak beli tv cabinet kat sebelah tu dah tak mampu.. Rak hiasan pun tak dapat beli sebab memang dah lebih budget dah nie... sob.. sob.. sob..
Sekarang Lorenzo tengah buat sale besar2an.. Alhamdulillah, memang kebetulan waktu kitorang nak masuk rumah baru ni, semua tempat tengah sale.. Jadi, memang rasa berbaloi laa kalau aku beli barang waktu ni.. Harap2 bahagiaa laa aku waktu guna perabot2 ni nanti.. kehkehkeh...

9 comments:

-iLLa- said...

rumah my mom ke blkg tuh..kt hussein onn dalam tuh...baru jek kami ke lorenzo kelmarin beli perabot..ngeh3..

CeqGu said...

huhu tiap kali p lorenzo kami cuci mata jek la...seronoknye tengok iena bershopping utk rumah...anis dulu nak ngengada pilih perabot yg berkenan di hati tak dapek la plak sebab masa tu lum kawen ngan en asben,pastu baru keja..ongkosnya ngak cukup huhu...makanya terima aje lah apa yg dah ada kat umah tu...

Iena Norie said...

illa - ooo.. kitorang memang suka berjalan area jusco balakong tu jer.. dekat la jugak dengan kajang kan.. sronok beli perabot ni, tapi tak syok bila kena bayar.. heheh..

Iena Norie said...

Anis, takpe, lepas ni mesti dapat punyer.. iena dulu dan sekarang memang takde perabot yg best pun kat rumah.. Dah nak pindah rumah sendiri ni baru la beriya2 nak beli yg berkenan..

Ana Suzana said...

bestnye.. dpt imagine dah camne hall di hias nanti.. mmg cunnn.. tahniah..

Zaila Mohamad said...

Zaila pun berangan nak beli sofa Lorenzo, tp ruang tamu rumah kami ni siconet aje, mungkin kena beli mix & match takpun 3+2 seater aje..

memang Lorenzo tgh sale kan tapi tulah..fulusnya belum ada..harap2 biarlah berlanjutan sampai raya, boleh pakai duit bonus raya nanti..huhuhu

Iena Norie said...

Ana - simple jer hiasan rumah saya tu nanti.. hehe.. tak banyak yg dpt buat.. so, biasa2 jer la hasilnya.. suka tengok rumah ana, cantik sangat.. ^_^

H.U.S.M.Y.N.A said...

bestnya dah nak masuk umah baru....kami ni masih menunggu umah siap...perancangan nak masuk umah baru ni memang banyak keinginan kan......tapi sebab kami ni dah banyak perabot kat umah sewa ni ha...jadi beli utk tambah sikit2 jer lah...hehe...salam kenal...

faizah said...

boleh tau tak harga set meja makan n coffee table tu brape?
tq :)