Friday, July 1, 2011

RUMAHKU SYURGAKU - Ambil Kunci

Hari ni rasa bersejarah sangat!!! Sebab hari ni aku dan suami ambil kunci rumah baru... Rumah milik kami sepenuhnya... Alhamdulillah, akhirnya dapat jugak beli rumah sendiri.. Walapun hutangnya sampai aku pencen nanti.. Kehkehkeh..

Ni tengah berurusan dengan developer untuk ambil kunci dan sign macam2 kertas..

Happy!!! Nak terus pegi jenguk rumah.. Oppsss, awat aku gemuk sangat dalam gambar ni.. Kamera salah setting ni... huhuuu..

Dah sampai depan rumah... Alamak, nampak lak kejadian2 di belakang kamera.. hahahah.. Nampak tak, ada orang approach hubby aku kat bayang2 cermin? Sibuk promote servis diorang utk reno rumah... Aku tak minat nak dengar cakap2 diorang, nak belek rumah dulu..

Jeng.. jeng.. jeng!!! Merasmikan pembukaan pintu rumah kami kali pertama secara rasminya... hehehe..

Ruang tamu kami.. Rumah aku ni bukanla besar pun.. setakat 22x75 jer luasnya.. Tapi dah cukup bermakna untuk kami.. Itu pun, harga dah melebihi 300k.. Napela rumah sekarang ni mahal2 belaka!!! Cissss..



Ruang depan pintu masuk..

Ni kat dapur.. Dapur rumah ni tersangatla kecik.. huhuhu.. Memang niat di hati nak extend, sebab kawasan belakang memang luas lagi.. Tapi, ongkosnya tak mengizinkan.. sob..sob..sob...

Kecik kan.. Daku berangan nak pakai kitchen cabinet 3G.. Sekali lagi angan2ku dimusnahkan oleh ongkosnya... sob..sob..sob.. lagiiii..

Kawasan backyard.. memang luas.. Ada lagi luas sebelah kiri gambar.. Tapi tak muat nak masuk dalam kamera.. kahkahkah..

Pemandangan dari luar belakang rumah kami...

Bilik kecik kat area dapur.. Sesuai la untuk jadi bilik maid aku nanti..

Jom naik atas lakk..

Ni master bedroom.. Kecik jugak kan.... apsal la developer ni tak wat bilik besar2 sikit... Punah segala angan2 yang aku dah berangankan selama ni tentang bilik idamanku.... kuikui..

Ni tingkap master bedroom

Bilik air master bedroom.. Tiles memang cantik.. Rasanya dalam banyak2 tempat kat rumah ni, bilik air ni laa yang paling okayy.. Tak perlu nak ubah2 pape..


Ni bakal menjadi bilik budak kembar.. Lagi kecik bilik ni... huhuu..



Kawasan family hall kat atas..

Uitt.. tingginyerr..


Sempat jugak layan satu company yang beriya2 bagi quotation kat kitorang.. Tapi aku banyak tak puas hati.. Takkan nak terus amik dengan dia kan.. Mestila dapatkan quotation lain lak.. Lagipun aku memang tak sedap hati dengan diorang ni..

Rasanya aku takdela nak buat banyak sangat.. Cuma nak settlekan grill, plaster ceiling, kitchen cabinet, wiring, dan wardrobe jekk.. Itu jerla yang mampu nak diuruskan.. Tu pun, aku dan suami asyik melopong dan berpandangan jer bila orang tu bagi quotation yang melebihi budget kitorang.. huhuu.. Berangan melangit tinggi, tapi ongkosnya setinggi rumput di kaki bumi jek...
sob..sob..sob. lagiiii..

5 comments:

intan said...

salam...
rumah ni kat mana...kajang?

Iena Norie said...

kat bandar seri putra.. masih area kajang, tapi dah dekat dgn nilai..

intan said...

Laman Indah ke...
Tahniah dh beli rumah...

mieoney said...

hai lena...
jadi jiran lah kita nnti yer... :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

HAI SALAM KENAL CANTIKLA UMHA AWAK..KHATAM BLOG AWAK HARI NE TGOK CITER UMAH JE..HEHE