Thursday, June 30, 2011

MaKan MeGi

Hari ni En. Hubby keje malam.. Aik, bila suami keje malam jek, mesti ku apdet blog!! kehkeh.. Bukan pe, sekadar mengisi boring.. Lagi pun En. Hubby mesti akan baca blog aku ni... Dah memang keje dia ngadap komputer sepanjang masa.. mestila kadang2 dia jenguk blog aku kan.....

Petang tadi pegi ambil kunci rumah baru... Kisah rumah akan ku apdet di entry yang lain yer...

Nak citer menu spesel aku malam ni.. Megi kari!!! kahkahkah... Punyer la malas tahap gaban.. Ku masak megi sudahla.. Makan pun sorang2 jek.. Lagi pun penat tengok rumah tadi pun tak hilang ni..

Inila rupanya.. Aku masak yang bertumis punyer tau... Tak sedap kalau makan megi kosong jek.. Aku tumis cili api, bawang merah & bawang putih.. Pastu masukkan rempah kari megi dan teruskan tumis sampai bersin!! heheh.. memang menyengat bau dia.. Tiap kali masak megi memang bersin non-stop.. Pastu masukkan air.. Kalau ikut acuan aku, satu cawan air cukup untuk sebungkus megi.. Kalau lebih air, kureng la rasanya.. Pastu, bila mendidih, masukkan telur sebiji, campur sikit kicap manis dan akhirnya masukkan megi.. Kalau ada sawi lagi best.. tapi hari ni takde sawi la plak..

Pada aku sedap dah ni.. hahahaaaa.. Masa duduk dengan kawan2 sekerja dulu, ada kakak yang pandai masak tu kagum tengok aku (yang tak pandai masak ni), dapat masak megi sedap2.. hahaha..

Akak tu kata :
"Akak tak pandai masak megi tau.. Pandai awak masak megi yer.."

Aku jawab :
"Memangla akak tak pandai masak megi, sebab akak masak makanan yang canggih2 jer, megi camni sure akak tak layan.. Saya yang tak tau masak ni, memang layan megi jer la.. huhuuu.. "

Kepada En. Hubby, jangan jeless ayang makan megi.. kehkehkeh..

No comments: