Tuesday, June 21, 2011

MeNu HaRi Nie...

Aku ni termasuk dalam kategori tak pandai masak.. Tak tahula apsal, aku memang tak pandai masak sejak dulu lagi.. Masa Kawin pun, aku still tak pandai masak... Nasib baik suami aku memang jenis faham dan terima aku seadanya... ( tak taula kalau dalam hati dia rasa tak best ke.. huhu..)

Tapi sekarang ni aku semakin rajin cuba memasak.. Simple2 jer dan tu pun beriya2 follow resepi... kuikui.. Aku suka tengok anak2 aku makan masakan aku..  lebih2 lagi kalau diorang makan sambil cakap "dap...dapp..." heheh..

Petang tadi aku buat muffin chocolate cheese utk anak2.. Dapatla 9 biji jek... Okla tu.. Aku ni sekarang dah mula minat bab2 baking ni..  Sampai sanggup beli oven.. Mana tak peliknya, rumah pompuan tak suka masak sejak azali macam aku ni ada oven!!! Cayalah.. Tapi pengetahuan sedia ada aku ni zero ok.. So, aku cuba jaya jerla mana2 resepi kat internet..

Pastu, aku tergerak hati nak masak spaghetti carbonara.. Bahan2 dah ada.. So, aku tibai jerla ikut suka aku..

Sos dia aku pakai instant punya jer... Prego Carbonara.. Pastu aku suka2 tambah bawang besar dan bawang putih utk tumis.. Then masuk jerla daging kisar dan sosej.. Aku tambah lak dengan cheese dan oregano sikit.. Sedap jugak jadinya...

Kakak memang suka makan mee.. Dia nampak jer spaghetti tu, terus jerit2 minta mee...

Uitt... Comotnyer... Dahla rambut panjang belum sempat gunting... Serabai sungguh la budak ini...

Adik yang kuat makan.. Tapi dia tak seexcited kakak makan spaghetti ni.. Nak posing jer lebih.. huhu.. Ikut perangai sapa la nieee..

Tengok tuuu.. Gaya jer lebih adik ni... Tapi makan bersepah... harhar..

Untuk En hubby dah masak lauk simple jer.. sambal telur pecah.. Lagipun lauk kari daging semalam ada lagik.. Tambah plak dengan spaghetti ni.. Sila balik dengan kadar segera yer En. Hubby kerana anak2 anda sedang menghabiskan makanan yang ada... ;)

2 comments:

Ana Suzana said...

sedapnyeee.. pandai masak.. ^_^

Iena Norie said...

Malu la dgn ana sebab ana pandai masak... hehe.. TQ sudi singgah blog saya.. saya peminat setia tau dgn blog ana..