Thursday, September 6, 2012

DeKo2 Raye...

Bunyi tajuk entry aku nie macam gempak jer kan.. Tapi sebenarnya takde yang spesel pun... Rasanya macam tunjuk deko yg sama jer macam sebelum ni... Sesaja nak share kat blog aku ni.. Sebab ni blog aku kan.. suka hati aku laaa nak tulis apa.. Muahhahaa..

Masa bulan puasa, aku busy shopping baju ahli2 keluarga aku yang ramai neh... Aku, en. hubby, dan 3 org anak... Penat wooooo... Banyak kali pergi shopping complex.. Sampaikan raya kedua pun aku still ke Jusco utk shopping baju raya.. Adehh laaaa... Oppppsss.. Lupa nak cerita, raya ari tu kitorang berkampung di KL jer... Sob sob... En. Suami kerja la pulak.. Dapat balik kampung beraya masa hari raya ketiga.. Okay la tu kan.. At least balik kampung jugak...

Lepas raya pulak, aku ni kemaruk nak deko rumah.. Aiiisey... Apsal lak excited terlebih.. Macam laaa ada org nak beraya rumah aku nie... Tapi kalau bukan aku yang pikir pasal deko rumah, sapa lagi yer tak??? Hmmmmm...

Penat cerita, layan gambar jer laaaa... Sebenarnya sikit jer tambahan yang aku dapat buat..

Masih simple macam biasa... Aku tambah carpet kat meja makan tue.. Then, kat tepi sudut cermin tue aku letak lampu hiasan...



Carpet kat ruang ni kitorang beli kat Nilai.. Bukan Nilai 3, tapi kat area Ice Room Nilai.. Sangat laaa berbaloi aku rasa.. Sebab kitorang dapat harga RM300 jer.. Dah banyak tempat pergi semuanya dalam RM500 ke atas... Yang ni, dia letak harga RM450. Kitorang mintak diskaun.. Dia kata boleh.. Dia tanya anak aku yang kembar tu nak harga berapa.. Si kembar tu jawab 3!!!! Sebab en. suami aku bagi isyarat tangan 3 kat dia.. Terkejut kitorang bila org kedai tu cakap okay.. Dia bagi rm300.. Waaahhhh.. Sangat happy okay... 

Bunga nie aku beli siap jerr.. Kat Nilai 3.. Macam2 tempat aku pergi.. Macy, SSF, etc... Last2 kat Nilai 3 nie jugak yang memikat hati.. Hehehee.. Secara real, sangat cantik tau.. (pada pandangan mata aku) Baru laaa nampak seri sikit rumah aku nie...

Lampu hiasan tepi dinding tu harganya RM100 jer... Beli kat Nilai 3.. Pakai bulb warna-warni.. Cantik jugak bila menyala....


Kerang-kerangan nie aku beli masa round SSF Home Deco.. Tak banyak barang beli kat situ.. Harga boleh tahan.. Asyik kerut2 muka jer bila tengok harga... Beli bekas kaca ni dan kerang sepeket.. Pastu aku tabur jer laaa dalam tu...

Bunga kecik ni aku beli kat kedai yang sama di Nilai 3 tu.. Okay laaa kan.. Boleh matching dgn bunga besar tadi tu.. Harga dia dalam RM60 lebih...

Bunga ni laaa aku aku berkenan.. Banyak bunga hiasan kat kedai tu yang aku suka.. Semua nampak modern dan cantik2.. Harga pun rasanya okaylaaa.. Berbanding kedai deko mahal yang aku pergi.. ^_^

Frame putih tu dah setahun aku beli kat IKEA.. En. Suami jer yang malas nak gantung... Hadoiiilaaaa... Bila aku cakap biar aku jerlaaa ketuk paku kat dinding tue.. Terus dia cepat2 buat... Hehehehe.. Dia risau aku buat onar kat dinding rumah!!! Muahhhaaaha..

Bunga dalam pasu tu aku beli kat SSF.. Harga memang mahal la kan.. Tambah sikit lagi dah sama harga dengan bunga pasu besar tadi... Humanggg aiiii... Telan air liur japppp... Rugi lak rasanya...



Barang terakhir yang kitorang beli, kusyen kerusi POANG tu haaa... Beli kat IKEA laaa kan.. Kerusi POANG tu kan produk IKEA... Dah lama beli kerusi ni.. Cuma ganti cover jek.. rasa okay lakk corak hitam putih camni... Matching dengan tema kitorang...

Langsir tak terlintas nak tukar lagii... Biarlaaa dia duduk situ dulu dalam dua tiga tahun lagi... Heheheee..

17 comments:

OmakTwin said...

Cantik frame gambar meja makan tue naik aura serinya...huhu

:: Riri-Fatieha ::~ said...

cntik deco rumah. tak nampak serabut. yg penting senang nak kemas. hehehe

Unknown said...

huhh..cantik sgt. nmpk cm moden ja.

Zaila Mohamad said...

cantiknya rumah you..anak kembar tak usik ke bunga2 tu??

Iena Norie said...

Frame kat meja mkn tu beli online.. byk design yg cantik2.. saya pilih yg simple jer..

Riri-fatieha.. mmg sengaja disimplekan.. sbb saya ni dlm kategori malas berkemas.. kehkeh..

Thanx iella.. ^_^

Zaila- nasib baik budak2 tu tak usik barang2 hiasan rumah.. diorang main mainan diorang jer.. yg si kecik lasak tu pun sama.. :-)

mawar_lina said...

salam perkenalan dari enot..cantiklah rumah...:-)

Nor Arinee Mat Saaud said...

hi there,

sgt suka cantik la...

CeqGu said...

memang cantik la bunga tu...kalah yg ssf tu hehe

The Strange Traveller said...

very nice rumah u....tak sabar nak pindah rumah...

Iela Fazielah said...

cantiknyer rmh.. byk improve kat deco2 kan... ila berkenan kat frame gmbr ikea tu.... tp bab letak karpet bwh meja ila xbuat dah..sbb habuk suka kumpul bwh meja... last2...no more karpet kat situ..tp mmg harga karpet tu range rm450 ke atas... 3rat mmg murah giler...

xeea said...

lovely!

Unknown said...

Feature wall tu cat brand &color ape.. Cantik.. Berkenan nk cat rumah kaler tu

Iena Norie said...

amalina.. entry pasal cat ada kat blog ni.. saya pun dah lupa kod color dia.. hehe..


http://gaparina-twin.blogspot.com/2011/08/beli-cat-progress-rumah-2082011.html

redtulips said...

slm kenal :-) cantiklah frame gambar meja mkn tu..bli online kt mana?

Unknown said...

Cantik nyer rumah...suka sgt tgk.Deco rmh mmg kene byk survey kan

Unknown said...

Cantik nyer rumah...suka sgt tgk.Deco rmh mmg kene byk survey kan

nananuha said...

salam sis

nak tanya coffee table and dining set tu beli kat mana? modern n simple..i like