Saturday, August 13, 2011

Progress Rumahku Syurgaku @ 12/8/2011

Semalam sempat pergi tengok progress rumah kami.. Grill dan plaster ceiling dah siap.. Semalam, diorang sibuk pasang downlight dan segala lampu kat rumah tu.. Hari semalam jugak, orang2 Senheng datang pasang aircond dan water heater.. Hmmm.. malas nak banyak cerita, jom layan gambar jer laaa..
Nie laa rupa grill kami.. memang sengaja pilih jenis simple macam ni.. Sebab kami suka yang nampak moden dan simple.. Kalau pakai wrought iron, macam sarat sangat dan tak kena dengan tema modern kitorang.. hehe.. So, better simple macam ni dan jimat belanja.. kuikuikui...

Nie plaster ceiling sebelum ada downlight.. Ini la design yang kitorang nak sangat buat.. Nasib baik diorang buat sebijik macam yang dibayangkan..

Nie lak kat dapur.. Tu baby fan alpha tu.. Kena pakai yang kecik sebab dapur pun kecik kan.. Kitchen cabinet belum buat lagi..

Naik atas lak.. Lampu2 dinding dah siap pasang.. Semuanya yang simple2 sajer.. heheh.. Aku pun bukannya buat renovation beriya2 pun.. Rumah pun tak extend.. huhuhu..

Tingkat yang kat atas ni pun diorang pasang grill.. Manyak tinggi woooo..

Nie masa kitorang datang semula petang semalam.. Orang2 Senheng sedang memporak-perandakan rumah baru aku tu.. kuikuikui..

Diorang terpaksa tebuk dinding untuk hos aircond tu... Dah nampak buruk depan rumah aku tu kan...

Kipas dan aircond dan grill dah siap dalam bilik si kembar.. Kipas tu harganya cuma RM150 tau.. Jenama tak glamer tapi bawah brand Alpha jugak.. Siap waranty lagi.. Kipas 5 blades dan remote pun ada.. So, aku pasang untuk semua bilik lain yang ada dalam rumah..

Water heater pun dah siap pasang dalam bilik air diorang..

Nie pulak aircond dalam master bedroom..

Water heater dalam toilet master bedroom..

Bila turun bawah, dah siap pasang downlight pun.. Terer betul mamat chinese tu buat sorang2.. Kalau ikut plan aku, nak letak lampu cantik2, tapi memandangkan kipas lebih penting, terpaksalaa letak kipas jugak..

Nie konon2nya area dining.. ngeh ngeh... Tu lampu alpha sama jenis dengan kat dapur, cuma yang ni saiz standard, kat dapur tu baby fan..

Nie pulak area living hall.. ngeh ngeh... Kipas tu brand alpha jugak..

Rumah aku ni kira jadi show house jugak untuk kontraktor aku tarik customer lain.. Sebab kitorang rumah first yang buat dengan diorang.. Ramai puji design plaster ceiling aku cantik.. heheh.. Ada yang nak tiru sebijik cam design kitorang ni.. Ngeh ngeh ngeh.. Kembang semangkuk japp.. hahaha..

Inila hasilnya lepas diorang pasal aircond.. huhu.. tak cantik laaa depan rumah aku..

Macam yang aku cakap sebelum ni, kitorang tak buat renovation sangat pun.. Semuanya yang simple2 jer.. Tapi kami cuba sedaya upaya nak bagi cantik (pada pandangan mata kami laaa).. Kalau ikutkan banyak idea yang aku ada.. Tapi budgetnya tak aderrr... sob.. sob.. sob..

Next week, kitchen cabinet dah mula pasang.. Tak sabar nak tengok.. ^_^

6 comments:

Anonymous said...

bestnya tengok lampu2 hehe.
kalau leh join la sya di fb merpati_biru83@yhaoo.com.. saya pun br beli umah... nak share idea hehe

adiwise said...

Assalamualaiikum. Saya Arny. Insya Allah akan masuk rumah tak lama lagi. Cantil grill awak. Boleh tahu buat dengan contractor mana?

SoNice said...

boleh tau berapa kos plaster siling tu?

sama said...

salam boleh tau kt mane beli kipas x?

sama said...

email ke email sy pn boleh siswaddy@ijm.com

Unknown said...

salam..brapa ye kos plaster ceiling?