Monday, August 15, 2011

Shopping Raya & Iftar @ Bayou, Alamanda

Menjelang nak raya tak lama lagi ni, kami cari peluang shopping barang2 raya semalam dan kelmarin.. Walaupun aku tau, confirm ramai orang kat mana2 pun, tapi aku terpaksa jugak pergi sebab baju raya belum beli lagi.. huhuhu...

Hari Sabtu, kami ke Midvalley.. Memang sesak gilerrrrr.. Si adik sampai nak pitam sebab lapar dan penat.. Sian anak mama...

Hari Ahad pulak (semalam) kami ke PKNS Shah Alam untuk shopping baju raya aku dan En. Hubby... Kedai feveret aku ada kat PKNS Shah Alam tu.. Sebab tu aku sanggup redah jugak ke sana.. Dapat jugak merembat dua pasang baju kurung moden.. Nak tengok baju tu, tunggu aku pakai raya nanti eh.. ^_^
Lepas tu terus tuju ke Alamanda untuk beli barang2 lain dan Iftar kat situ..
Dah sampai Alamanda.. Mama nak cari handbag dan kasut.. At last beli kat Carlo Rino..

Lepas shopping, kitorang lepak jap kat luar.. Sementara tunggu nak berbuka puasa..

Ramai betul orang kat mana2 pun... Adoiiiyaaiii nyerr pun..


Kami berbuka di Bayou Restaurant, Alamanda.. Buffet Ramadhan dia RM43 per person.. Nasib baik budak kembar dua orang tu tak kena caj... heheh..


Orang sibuk nak ambil makanan, aku lak gigih nak snap gambar.. Sudahnya banyak gambar tak clear sebab aku ni malu2 kucing nak snap gambar merata2.. harharhar..

Macam2 makanan jugak yang ada.. Okay jugakla rasanya.. Ada lauk yang sedap, ada yang biasa2 sajerr..


Ini budak dua olang manyak hepi dapat ambil gula2.. Padahal diorang tak tau camner nak makan gula2 tu.. Aku tak pernah ajar diorang.. kuikuikui..

Hamekk ko.. aku rasa aku memang orang yang tamak masa tu.. Semuanyer aku nak bedal..

Ni pinggan aku punyer.. Nasi beriyani + lauk macam2..


Segala himpunan dessert kat atas adalah hasil kerja aku tau!!! Memang aku tamak haloba bila nampak dessert yang macam2 jenis.. Semua aku nak sapu!! kehkehkeh..

Hasil BBQ pilihan En. Hubby.. Aku tumpang sekaki... kuikui..

Muka tak sabar nak tunggu buka puasa..

En. Hubby cayang... Maceh yer sayang bayarkan bil.. Nanti nak lagi tau!!!

Punyalaaa banyak makanan, anak2 aku dua orang tu tibai makan nasi beriyani kosong jer.. Beriya aku suruh makan dessert2 aku tu, langsung tak sentuh.. huhuu..

Kakak demam laa pulak.. Tak sangka tiba2 badan dia panas giler.. Siannyer anak mama.. Dia penat sangat ikut aku shopping dua hari ni.. Padahal dia happy jer sepanjang jalan2 tadi.. Siap nyanyi kuat2 dalam kedai.. Alih2 demam plak.. Terus ajak En. Hubby balik dan terus tuju ke klinik.. Tak dapat laaa mama nak habiskan semua juadah kat Bayou tu.. huhuhuu..

2 comments:

Zaila Mohamad said...

banyaknya makanan..Zaila pernah makan buffet ramdhan kat restoran tasik shah alam tahun lepas, tp bukan larat nk makan banyak pon so this year berazam tak nak p buffet *kecuali orang belanjalah kan*
hehehe

Iena Norie said...

zaila, saya pulak tahun lepas dah try buffet kat hotel.. mahal tapi banyak makanan yg tak mampu dah nak makan.. tahun ni cuba lak yg murah2 sikit mcm kat restoran ni.. Tapi tak dpt makan semua jugak.. so, thn depan, takde la buffet2 ni lagi kot.. ^_^