Friday, February 22, 2013

GarLic BreaD

Lama betul tak update blog.. Macam2 kekangan pulak rasanya.. Dengan broadband yang buat hal.. Dengan banyak keje yang nak kena settle.. Dengan malasnya yang tak pernah rajin...... Hadoiiii...

Kali ni nak share garlic bread yang aku berjaya buat... ngeh ngeh ngeh... Macam laaaa susah sangat nak buat kan!!! Padahal senang yang amat!!! Tapi aku memang sukaaaaa sangat dengan garlic bread tau... Sebab tu aku rajin nak buat sendiri...

Yang sebenarnya dah lama dah buat garlic bread ni.. Sekarang baru sempat nak tayang..
  
Senang sangat nak buatnya.. Bersepah resepi kat internet.. Cuma perlukan butter, bawang putih, daun parsley dan roti. Mula2 bawang putih tu rebus dulu.. Aku guna dalam 5-6 ulas bawang putih.. Lepas toskan, tumbuk bawang putih dan campurkan dengan butter.. Aku pakai marjerin jer.. Campur sekali dengan daun parsley.. Aku pakai parsley kering yang ada jual dalam botol tu.. Brand Mccormick..

Roti lak aku beli siap2 roti panjang keras kejung ni yang ada jual kat bakery.. Aku beli kat Tesco.. Potong menyerong roti ni.. Pandai2la adjust ketebalan dia.. hehehe.. Pastu sapukan butter yang dah siap dicampur garlic dan parsley tadi pada roti.. Aku sapu pada dua2 belah roti biar lagi kuat rasa butter n garlic tue..
Pastu bakar dalam oven..

 Siapp!!! Yummieee...

 Budak kecik nie sangat suka makan garlic bread dgn mushroom soup.. Mushroom soup tu aku masak yang segera jer.. Jenama Campbell..


 Tengok gambar ni dah terliur lak rasanya.. Kena buat lagi nie... Kehkehkeh...

1 comment:

CeqGu said...

Huwaaaaa lapar la tengok entry ni pg2