Wednesday, January 2, 2013

Hari Pertama Si Kembar Ke Tadika

Tahun 2013 ni kekononnya azam aku nak rajin apdet blog.. Hehehe.. Jadi kenyataan atau tak, kita lihat jerlaaa yer...

Pagi ni, dak kembar kesayangan aku dah mula ke tadika.. Syukur sangat sebab aku pun dah transfer ke sek kat sini.. Kena bertugas petang lak tu.. So, pagi2 dapatla aku uruskan anak2 aku dengan senang hati...

Dah lama aku bercerita tentang tadika pada diorang.. Tujuannya supaya diorang dah set dalam otak yang diorang memang akan ke tadika lepas ni dan takde nak meragam sangat.. So, pagi tadi dengan senang hatinya diorang bersiap2 nak pergi tadika...
 Ceria nak pergi tadika...
 Tudung ni bulat sangat.. Puas aku adjust nak bagi elok sikit.. Adehhlaaa...
 Tadika ni agak ramai budak2nya... Nak buat macammana.. Nie antara tadika yang murah sikit yuran pendaftaran & bulanannya kat area taman sini.. Tadika yang lain semuanya buat aku n en. suami telan air liur banyak kali.. Kitorang sekali masuk dua anak.. So, tak dapat nak hantar tempat yang mahal2 tue.. Yang nie pun, yuran bulanannya RM280 + RM30 (OT sbb amik lepas 6.30 ptg)..
 Adik menangis pulak bila tengok ramai budak baru yang menangis... Aku pun macam nak nangis sama tau!!! Aku ni mana boleh tengok anak2 aku menangis.. Terlebih emosi laaa katakan... huhuhu..
 Adik dah cool bila ayah dia datang pujuk.. Kalau mama dia yang pujuk, silap2 kitorang nangis berjemaah.. Muahhahahaaa..
 Kakak sangat cool... Bagus kakak!!!
 Masa ni kakak dah bosan.. Dia tak boleh duduk diam lama2.. Terus aku ajak dok luar.. Tak pasal2 lak diorang main kat situ.. Yang lain pun ikut sama.. kehkehkeh...

 Minggu ni orientasi jer utk diorang.. So, biarlaaa diorang biasa2kan diri dengan tadika tu...

 Tiba2 ramai lak yang join anak aku main..
 Aik... Adik dah ceria dah!!! Dapat main suka la ko yerrr.. Tambah lak mama & ayah dia ada depan mata..

 Beratur untuk basuh tangan sebelum makan...
Adik kakak dah masuk dalam untuk makan pagi... Mama balik dulu yer sayang... Jap lagi ayah korang jemput.. Hari nie bagi can balik separuh hari.. Esok dan seterusnya kena balik lepas pukul 6.30 petang yer sebab ayah dah kerja...

Semoga anak2 aku happy dan dapat belajar dengan baik kat sini... Mama doakan semua yang baik2 untuk kembar kesayangan mama...  ^_^

2 comments:

zue_ra said...

Seronoknye ade anak kembarkan..untung sbb gi sekolah ade kwn da ( kembarnye)...hehe

Iena Norie said...

zue_ra, mmg nasib baik diorang kembar... takdela susah hati mama dia.. hehe..